Stres nás dokáže velice ovlivnit. Může mít negativní vliv na námi vykonávanou práci anebo nás může přivést do velice nepříjemných, až trapných situací, a to například díky tom, že když je člověk ve stresu, dochází k němu ke zvýšené produkci potu, což není zrovna příjemnou záležitostí a navíc to u mnohých z nás vyvolává ještě větší stres.
Když jsou lidé ve stresu, podávají i mnohem horší výkony než obvykle. Například ten, kdo se na maturitu pečlivě připravoval a všechno perfektně umí, ale je nervózní a ve stresu, může podat mnohem horší výkon než někdo, kdo se neučil, ale je v klidu a není nervózní.
Ale zkusme se zaměřit na něco většího – na zvládání stresu v prostředí velké a prosperující firmy, ve kterých začne být špatná atmosféra.
Představte si například to, že jste zaměstnán/ zaměstnána u firmy, kde jste nad míru spokojena. Pracujete tam už velice dlouho a máte dobré postavení. V kolektivu panuje spíše přátelská atmosféra a občas si zajdou všichni zaměstnanci i se šéfem na pivko. Najednou je váš šéf vyhozen a na jeho pozici nastoupí nový člověk, který má na všechny přehnaně vysoké nároky. Najednou začnou všichni dělat svoji práci ve spěchu, takže začnou dělat chyby, za které dostanou následně vynadáno od svého nového šéfa a to i přes to, že za to prakticky ani nemohou.
Každý pracovník na řídící pozici by měl dbát na to, aby se jeho podřízení cítili dobře a také se nebáli mu říct o svých problémech a požádat ho o pomoc. Když jsou takové vztahy, má to přínosy i pro osobu s rozhodovací pravomocí, což si bohužel občas ne všichni vedoucí uvědomují.
Závěrem napíši jen to, že je mnoho problému způsobeno tím, že mezi sebou lidi nekomunikují a tím pádem si neřeknou věci, které se jim nelíbí a podobně. Komunikace je základem.